tisdag 24 februari 2009

Spikmatta

Jag har börjat ligga på spikmatta.



Det var så att min vän Lena berättade sist vi sågs om sin nyinköpta matta.
Hon hade en indisk spikmatta.
Jag bestämde mig dirkt för att detta måste jag prova!
Men jag bor lite "off" om man skall handla typ spikmattor, så jag försökte sända bud ett par ggr utan resultat.
När jag skulle mönstra på så såg jag tillfälle att göra mitt inköp!
Lena ringde och checkade var den fanns och väl på centralstationen fick jag min efterlängtade spikmatta.
Det blev en rysk istället för en indisk.
Men efter vad jag förstått efter googling så skiljer det bara en uppblåsbara delen.
Jag är supernöjd med min ryska kompis :)

Jag provade den först på hotellrummet i Glasgow.
-Shit vad ont det gjorde.
Lade ett örngott emellan men då kände jag inget.
Provade med t-shirt men kände för lite. Jag ville ju känna det "skönonda" som jag läst om. Tillslut blev det min sjal, dubbelvikt.
Det kändes lagom ont. Jag låg på det i några minuter och sen stod jag inte ut.
Tredje dagen så låg jag på den utan sjalen, i 15 min.
Nu ligger jag i 40 min, somnar varje gång och vaknar med en rygg som är full med djupa märken. Det det är bara skönt. Det känns som om det gör gott.


Mattan har 4158 st taggar som fungerar som akupressur.
Den är 39 x 69 cm och turkos i färgen. De indiska är gröna eller röda.
Den skall vara bra att använda vid huvudvärk, muskelspänningar, musarm, kronisk värk, sömnproblem, stress, ischias, trötta & ömma fötter, nackproblematik, trötthet mm.
Jag har också hört att vissa tappar vikt av att använda den...

Inga kommentarer: