torsdag 22 oktober 2009

Vatten vatten!

Det svåraste med hela grejen är att få i sig 3 liter vatten på en och samma dag.
Igår lyckades jag dåligt, drack på tok för lite.
Det resulterade i att jag fick en sprängande huvudvärk och fick gå till sängs klockan nio. Dagarna går hur bra som helst!
Jag tar mina tre shaker och ett par koppar svart kaffe under dagen, inget annat.
Jag känner mig som vanligt och jag rasar i vikt!
Cambridge heter metoden och nu skall jag gå ner dom där kilosen som jag lagt på mig de sista två åren.
Bra eller dåligt, sådana här metoder brukar funka på mig.

Igår var jag och Pappa ute och drog tinnerna tillsammans, första gången iår faktiskt. Vi har jobbat om varandra i höst.
Vi åkte ut vid halv nio, vilken är mitt önskemål. Pappa och jag är inte lika när det gäller sovtider...
Han är uppe i ottan.

Sist jag var ute så miste vi en tina. Tinnan satt fast i botten och tåget gick av nar vi drog.
Idag hade vi med oss en trollhoppa ut.


Med den så draggade vi runt. Vi släpade den på botten runt där vi hade lagt tinan. Redan på andra varvet så fick vi tag på korken och kunde dra upp den!


Gott jobbat!


Nytt agn. Stor fin skånesill.
Nu kommer hummern att krypa till!


Sjöstjärnor är så fina.


Och krabborna är så många. Här här bara en del av de klor vi tog vara på...
Botten måste krylla av krabbetasker.
Nån som vill ha krabbor eller krabbklor, säg bara till!


Nån som vill köpa hummer, maila!
Vi fick fem stycken granne.

Inga kommentarer: