torsdag 30 september 2010

Andra draget

Klockan tio i nio gick jag ut ur hamnen.
Vetteberget skuggade fortfarande hamnen och det var ganska rått.
Förmodligen har det varit nollgradigt tidigt imorse.
Men solen nådde mig snart. Då försvinner allt tvivel och tvek på att sätt sig i båten själv.
Jag skall försöka att memorera den känsla jag fick och hade hela dagen. Välbefinnande är ett bra ord.
Jag drog mina 14.
Dom två första ligger ganska galet, skall flytta dom imorgon tror jag.
Jag har fått hummer där förr men iår känns det som det är helt dött.
Nästa två ligger fint, där fick jag en romhona idag. Dom blir kvar.
Sen har jag en ensam, den låg väldigt galet när jag skulle dra den idag, men en innehöll en hummer, en grann!
Nu har jag tre på nästa ställe, ett av mina favorit ställen.
Denna del av skärgården är den jag gillar allra mest, gillar gillar gillar allra mest.
Hummer igen.
Rundar nästa ö och där ligger tre på rad intill berget.
Hummer igen.
Här är det vackert. Skymtar Väderöfjorden mellan öarna.
Havet, himlen, graniten och solen.
Det jag gillar, gillar allra mest.

När jag skulle dra sista tinnan så var det väldigt tungt, nästan så jag trodde den satt fast.


Det kom upp stora tångruskor som hade fastnat i mitt tåg.
Jag höll på en stund och rensade, då jag upptäckte att det var rep som inte tillhörde mig.
Jag hade fått fynd!



En Carapaxtinna!
När jag skrapat av havstulpanerna på ena kulan så kunde jag tyda SD137.
Han känner jag.


Min skörd: 4 granne och en fantastisk dag!


Imorgon bär det ut igen.

2 kommentarer:

Sus sa...

MEN SUCK!!! Avis! Med stuga i Hamurgsund känns det såååå långt till sommaren nu!

Sus sa...

+ ett b dåra...