söndag 29 augusti 2010

Mer utflaggning

Vi ligger och lossar i Skarvikshamnen i Göteborg.

Här kommer ett skepp lastat med bilar.
Tirranna Tönsberg (hmm, det brukar stå Stockholm på Wallenius Wilhelmsens båtar) lägger till kaj med hjälp från Lars och Bob.
Mäktiga båtar dom där Wallenius.
Har skickat mitt CV dit...

Sist vi låg i Brofjorden så bogserdes en tanker som hette Mariann från Hong Kong in strax för om oss.
Jag gick ut på deck för att kolla in jobbet.
Hymer, bogseringsbåten kom väldigt nära så jag spanade efter Kalle.
En av killarna kom ut och började prata (skrika). Även om man är nära så är det så mycket oljud från maskiner och fläcktar så det är svårt att höra var den andre säger. Jag fick iallafall informationen att Kalle (alltså 141:ans pöjk) var på Lars nu, i Gbg.
Så kanske är det han som jobbar på bilden ovan.

Sirius flaggar också ut sina båtar.
Olympus har bytt ut Donsö mot Laesö.
Tragisk utveckling för oss svenska sjömän.


Tog en kvällspromenad i hamnen ikväll och den slutde med att jag joggade ett varv!
Det var inte igår skall ni veta!
Nu är jag på G.

1 kommentar:

Morbror Bengt sa...

Är dom gröna och OW i skorsstenen då står det Stockholm i aktern.Sök dit då får uppleva World wide.
Utflaggningen är tråkigt för svenskt sjöfolk men inte för redarna.