söndag 5 december 2010

Jag Har Fått Nytt Jobb!

Ombord på nya båten!

Det kommer en tid då det är dags att flytta på sig. Det tiden var kommen nu.
En ny anställning dök upp.
Denna gång är det en 70 meter lång bunkerbåt, svart, röd och vit. 5 år gammal.

Väldigt fin.


Jag har varit ombord nu några dagar och det känns mycket bra.
Pojkarna är så vänliga, glada och hjälpsamma!
Även om jag tyckte mycket om min andra båt så går detta inte att jämföra.
Denna besättning trivs och det märks!

När jag mönstrade på låg hon på Cityvarvet. Intressant.
Jag har fått lite andra intressen under det sista åren…
Tyvärr hann jag inte se så mycket av varvet för jag hade givetvis fullt upp med att lokalisera och aklimatisera mig här ombord.
Båten är ganska liten så nu hittar jag kylar, förråd, byssan, hytten, bryggan.
Men jag har knappt varit ute på deck, bara när jag varit och slängt sopor och bestigit landgången. Men så fort snöslasket försvinner så vill jag ta mig en runda.
Just nu ligger vi vid Skagen. Skall bunkra en båt inatt.

Vi har rört oss runt Göteborg - Skagen - Brofjorden hittills.
Första båten vi bunkrade var Mount Fisher, Panama och låg utanför Skagen.


Det här är en annan, men så här kan det se ut, taget från min hytt.
Kolla in den svarta slangen, det är där bränslet passerar.


Min hytt är ingen ”två-rummare” som jag hade innan, nej ett litet kryp in bara.
Men fyller sin funktion väl så bra.
Säng, skrivbord och toa med dusch.
Och en ventil föröver och en styrbord!


Känner stor tacksamhet.

4 kommentarer:

bokhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bokhyllan sa...

Jag tycker din hytt är fin.
Lycka till med ditt nya jobb!

Agneta sa...

Roligt att se din hytt och att du bloggat igen. Alldeles för glest mellan inläggen, gillar ju dina kort o det du skriver. Å dig givetvis. Kram

Mats Andersson sa...

Vilket snyggt rum!