torsdag 24 mars 2011

Bangkok airlines

Tar mig från Phuket till Utapaopå 1timma och 40minuter.



Sitter på 2d och blickar ut genom den lilla ventilen just nu.



Det är klart ute, havet ligger under mig och jag ser några små båtar och ett stort fartyg.
Jag blundar och känner att det sticker lite i bröstet av saknaden. En känsla jag inte vill ha. Öppnar ögonen snabbt och blinkar bort det som inte känns bra.



Är ledsen att säga det men Phuket som har legat mig varmt om hjärtat sen första gången jag besökte Thailand 2003 känns klart för min del.
Tror att både ön och jag har förändrats en hel del under dessa åren.
Kata Orient House var ett toppen boende om ni skall till Kata/Karon. 1000thb för ett nytt jättefint rum med ac, uteplats, städ och pool.
Men kräver en moppe vilket jag inte hade dessa dagar.
Promenerade längst stränderna hela dagen igår, stannade till på "min" gamla gata och tog en svalkande Singa.
Karon är sig likt men nya hotell och barer poppar upp överallt.

Farväl Phuket.

- Posted from my iPhone

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja ibland är det så att saker och ting förändras så även vi. Det viktigaste är kanske att tillåta sig att inse det, låta saker ha sin tid, sin gång... Man får helt enkelt hitta nya prälor, för pärlor finns det ju gott om. Hoppas du har en härli resa!