måndag 16 juni 2008

Kock, igen.

Jo, nu har jag tackat ja till ett nytt jobb.
Jag skall börja som kock på en tankbåt.
Återgå till matlagningens konst, jag har haft en paus därifrån i snart åtta år.
Då var jag redo för nåt annat, men nu är jag laddad igen!

Längtar efter skapandet!

Det skall bli så spännande, googlar på matsedlar, recept, fartyg, hamnar, kockar, mat till Filipinare...

Har fått tag i några bra konakter (kockar på andra båtar) som ger mig massor av tips.
Mailade gamla barndomsvännen Sebben nu, han bor ju på Filipinerna så han om nån vet väl vad dom gillar för mat.

Jag har gått med i ett nätverk på nätet där medlemmarna byter erfarenheter och recept.

"Min" båt kommer till Brofjorden om ett par veckor, då skall jag hälsa på dem för första gången.
Spännande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!! Kul att få åka ut så där och jobba. Reser ni långt med den båten eller håller ni er i Europa. Kul att du har kontakt med sebbe, hälsa honom så gott.
Kram