onsdag 17 september 2008

"Så dumt"

Hette boken jag läste.
Författare Mia Törnblom.
Nej, jag skall inte skriva en bok, men dock skriva i en bok.


Jag skall skriva ner allt.
Allt som hände under de två åren.
Jag måste nog behöva gräva en del, ibland kommer jag på saker så jag faktiskt glömt bort.
Hitta allt det där jag förträngt.
Alla ord, handlingar och tankar som jag helst inte vill kännas vid.
Det skall ner på pränt.
När jag gjort det så skall jag hitta en lämplig person att läsa upp det för, bli kvitt det.
Hon menar i sin bok att erkännandet är viktigt.

Det är en förutsättning för att läka, att vi får ur oss allt så att såren kan helas.

Idag hittade jag en av mina gamla dagböcker!
1983 tror jag den var ifrån. Jag var då 14 år.
Jag fick inte med den hem men måste hämta den imorgon.
Så spännande!
Hur tänkte jag då? Vem var jag då?

Mina dagböcker från mitt vuxna liv försvann under de ovannämnda åren...
Jag får ont i bröstet när jag tänker på det, och det är just sånt jag vill ha bort.

Inga kommentarer: