onsdag 8 juli 2009

Internet ombord

har legat nere och gör det fortfarande, att det funkar nu fattar ingen.
Vi har haft reperatörer ombord och väntar på fler.

Tisdag 30 juni
Det var disigt och lite kallare imorse när jag stod upp.
Men när jag vilat efter lunchen så hade det spruckit upp och blivit lika varmt som tidigare dagar.
Vi ligger kvar här utanför Amsterdam och väntar på vår tur. Det sägs att vi kanske kan få komma in imorgon natt, och det är inte så bra för min del…
Först så missar jag slussen, som jag gärna skulle vilja se och sen lossar vi och om allt går som vanligt kommer vi lämna kaj innan kvällen, då missar jag att komma iland också. Men, Amsterdam står väl kvar och jag är faktiskt sugen på att besöka staden några dagar.
Kanske blir det nästa års storstadsresa för mig. I år skall jag till Budapest!

Ikväll skall jag få bort en klump som funnits i mage ganska länge. CBT, en säkerhetsövning på datorn som alla ombord måste göra. Jag som kock skall göra vissa delar av det, och ikväll skall det bli av! Det är fruktansvärt tråkigt och svårt. Jag har klarat första kapitlet och försökt mig på andra ett par gånger utan att uppnå tillräckligt bra resultat för att bli godkänd. Men ikväll skall Saftey Officer hjälpa mig att komma igenom åtminstone en del av det, helst hela alltet.
Och så har jag slagit vad med 1st Officer.
Sträng diet kost till avmönstring. Fusk straffas! Böter 1000:-.
Även om jag varit ganska duktig denna törnen så är detta bra för mig.
Det är ju inte lite tråkigt att varje gång jag kommer hem måste gå på svältföda för att komma i mina kläder.
Nej, GI med mycket grönsaker är melodin från och med nu!
Jag fick också en kurs i Thailändska av honom också som jag skall lyssna på, kanske jag snappar upp nåt?!

Sist jag kom ombord så var en reporter här från Sjömannen Bläddra så från ni se om ni känner igen nån ;)

Sawadee kaa.

Inga kommentarer: