onsdag 8 juli 2009

Monkey Island

Skrivet förra vecka.

Vi ligger till ankars utanför Amsterdam. Solen står högt på himlen varje dag. Så man klagar inte!
Vi tränar numera på deck 3, alldeles utanför min hytt. Där har vi bra plats och ungefär 1000 gånger bättre luft än nere i ”gymet”. Men igår så var det så hilma fint väder så fler ville sitta ute i kvällssolen. För att inte störa mer än vanligt så frågade vi om vi fick gå några våningar upp.
Wow, vilken utsikt!

För att vara på Monkey Island så måste radarn stängas av, pga. strålningen.
Men det var inga problem. Vi klättrade upp, like monkeys :)
Shit, vad stort det var där uppe! Jag har aldrig varit där förut. Detta är allra högst upp, i höjd med skorstenen. Uppe på bryggans tak.



Jag, Claes och Pelle körde ett, som alltid, tufft pass.
Plåtade killarna lite. Varsigoda!



Det är kanske svårt att se men det ligger massa båtar ankrade runt oss, som väntar på sin tur.

Jag har börjat promenera på båten. Och det är riktigt bra!
Jag hade faktiskt dömt ut det innan jag ens provade. Tyckte det verkade på tok för kort och för hindrigt för att det skulle ge nåt. Men några av de nya killarna går varje dag, så jag började tänka om. Och jag hade verkligen fel! Det är riktigt bra, jaa med lite överdrift. Men helt okej i alla fall.
Jag går numera varje kväll när vi inte har box, en timma är ca. 7200 steg. Hemma när jag går entimmas-promenaden ligger den på 8000 steg. Så det är inte så långt borta. Jagb hade stegräknaren på mig idag och fram till träningen hade jag tagit 11194 steg, det är ganska bra. Mycket bättre än när jag mätte i höstas.
Och en timma drygt brukar jag traska på, med bra musik i lurarna så går det jättebra!

Inga kommentarer: