måndag 31 augusti 2009

Agii Apostoli

Nu är jag tillbaka i Fjällbacka efter en varm och skönt vecka på Kreta.
Jag hamnade i Agii Apostoli, 4 km väster om Chania.
Hela veckan bjöd på knallblå himmel och stark sol.
Klart vatten som höll 28 grader!
Precis vad jag behövde.
Helt underbart.
Jag fick bo i en lägenhet med ute terass och på hotellet fanns en pool belägen i skuggan.
När klockan blev runt tre på eftermiddagen så var hettan så hög att jag sökte mig till poolen för ett dopp.
Sen kaffe i skuggan och lite mer läsning till det.
Kvällarna var ljumna, inte en enda kväll jag behövde ta på något över axlarna och det var längesen jag upplevde (Thailand sist tror jag).

Apostoli som betyder Ängel, har tre badvikar att välja mellan.
Jag provade såklart alla tre men fastnade för den som låg längst väster ut.



Nja, mitt sätt att förflytta mig från vattnet till solstolen kunde uppfattas som lite omständigt och jobbigt för dom som såg mig men jag kan bara säga att jag är extremt känslig mot sand men det blev bättre och bättre under veckan.
Detta är något jag behöver övervinna, jag njuter ju inte fullt ut av att ligga på stranden med sand runt mig överallt.
Och att se pappor som leker me sina söner och dom gräver ner varandra får mig att rysa.



Jag försökte leta upp en solstol på första raden så jag minimerade stegen i sanden.
Och ju närmare vattnet ju hårdare är ju sanden packad.



Men min vecka fokuserades inte på sanden. Ro infann sig och jag njöt att få drunkna i en bok.


Mina matupplevelser var också mycket njutsamma.
Lamm med fetaost, grillspett, moussaka, grekisk sallad, grekiska köttbullar i tomatsås, kalv på flera olika sätt...
Grekisk mat är mycket god!

1 kommentar:

Nicolina sa...

Det ser helt underbart ut.. Kreta har jag aldrig varit, så det kanske får bli en tur dit såsmåningom..