fredag 20 november 2009

Göteborgs hamn

Då ligger man i Skarvikshamnen igen.
Precis just där som Johan Falk och hans "Lisa" ses ibland.
Jag har blivit helt såld då Falk-filmerna.
Tyvärr såg jag den sista igår...
Så ikväll vet jag inte vad jag skall göra.
Det regnar ute och redan vid fyra-tiden föll mörkret. Höst.
Vi kom från Rostock inatt och skall gå till Brofjorden om ett par timmar.
Det är skönt att var ombord. Jag trivs verkligen kanonbra här.
Förutom att vi skall flagga ut om några veckor och oroligheterna smittar av sig.
Mycket verkar bli sämre för oss anställda.
Tyvärr är det så att man borde sätta sig in in förändringarna så man är med,
men jag är så fruktansvärt ointresserad, tyvärr.
Försökte byta till dansk A-kassa innan jag gick på, men facket och svanska a-kassan var ite direkt hjälpsamma...
Har gjort ett nytt försök idag.
Sen är den pensionen, sjukförsäkringen, lönen inget till det bättre...
Det är faktiskt en del som har valt att inte följa med, utan går iland och blir jobbsökande. Jag borde nog börja söka på riktigt, men det tar emot.


Fick en så fin bild på mailen. Man blir liiite stolt asså.
Här är min "brother in law" när han taxar ut från LAX i regnat.


Snyggt plan va?!

Inga kommentarer: