måndag 23 november 2009

Sjömanskyrkan i Tees

Vi ligger i England nu. En hamn som heter Tees.
Fråga mig inte vad det betyder eller vad det står för, för det har jag ingen aning om.
Närmsta staden är Hartepool och sen blir det Middlesbrough.
Jag hade önskemål på att åka in till stan ikväll men ingen ville hänga på och då blir taxiresan to expensive for me, 15£ per väg.
Så jag och maskinare tog en promenad bort till Seamansclub.

Wow, vilket ställe!

Här är dom två glada engelska männen som jobbade där, förmodligen ideelt.
Dom var iallafall jätteglada att vi kom och vi för att vi hittade dit.


Jag festade till på en burk Diet Coke.
Ingen gotta för mig...


G hittade några "landsmän", även om han är född i Svearike så kan han iallafall Makidoniska språket flytande.


Mattan var unik. var bara tvungen att ta en bild på den.


Vinterträdgård med platt-teve.


För övrigt fanns det datorer med internet, biljardbord, dart-tavla, bönerum, en gura som jag spelade "Gubben Noak" på, och den enda versen jag kan på "Flickan i Havanna" innehållande hela tre ackord.
Nice!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet inte pappa hur man kommenterar eller?
Han kommenterade detta inlägg för mig idag, vissa ankor du fått med men du får väl höra det tids nog.
Jag visste/fattade ju inte....
/Nettan