torsdag 29 juli 2010

Berlin

Första gången i Berlin.
Checkpoint Charlie, Kurfürstendamm, Alexanderplatz och Potsdamer Platz.
Storstadssemester i högsommarvärme var svettigt, men vi tog oss runt en del.

Första kvällen blev det middag i kvarteren bakom Alexanderplatz som är citykärnan.
Hittade en snäll man på vägen. Minns tyvärr inte vad han hette.


Hyrde en cykel med en trampande guide, han berättade hela Berlins historia.
Här är de sista resterna av Berlinmuren.


Bodde alldeles intill Kurfürstendamm som är den största affärsgatan i stan.
Sönderbombad kyrka har fått nytt torn. Dock i helt annan stil :)


Orkade inte gå mer i värmen, denna gång blev det båttur.
Mer historia om allt vi passerade, att den var på tyska gjorde inte så mycket.
Jag njöt av att få åka båt.


Jag utanför Riksdagen.
”Dem Deutschen Volke” - Åt det tyska folket


Heta dagar, ljumna kvällar.
Kanske inte det optimala för en storstadssemester men jag trivdes gott!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Snygg klänning!

En award till dig för att jag diggar dig och din blogg!

http://framtidstankar.blogg.se/2010/july/award.html

Onna sa...

Tack Johanna.
Om du menar den vita klänningen så är den från Melmelli, förra årets kollektion. http://www.melmelli.se/kollektion.html
Tyvärr så fick jag cigarettglöd på mig under hemresan som resulterade i tre brännhål. Ledsamt!