torsdag 28 juli 2011

Fisketorget, Bergen

Jag älskar verkligen marknader.
Och ännu mer om dom är i ett annat land.
Fisketorget i Bergen var ett fantastiskt ställe.
Skulle bara haft mer tid på mig att gå igenom alla stånd och prata med säljarna.

Alla läckerheter var vacket upplagda och tillreddes i vissa stånd.


Jag hittade valkött och fick smaka.
Den rökta smaken framgick inte så starkt, men det var rökt sa han.
Jag kände likhet med rostbiff.
Nu såhär i efterhand så har jag en del frågor till expiditen, men dom får jag ta nästa gång :)

För i Bergen skall jag gå iland fler gånger om chansen kommer tillbaks.

1 kommentar:

Agneta sa...

Hej
Roligt med nya bilder och text, saknar när du inte skriver.
Hoppas allt e bra. Jag ligger på soffan efter en sån där fantastisk sommar dag och kvöll på havet! Kram