söndag 31 juli 2011

På backen

Klockan är åtta och det är kväll.
Jag har bytt från arbetskläder och har nu på mig linne och shorts.
Dagarna går inne i byssan och min tid i den annars så efterlängtade sol knapp.
Jobba äta sova är det mest. För att orka. Men ikväll är det andra kvällen på rad jag tar med mig kudde och filt fram på backen och vädrar mig.
Det är skönt.
Vi ligger ankrade strax utanpå Skagen. Byter lite laster med Luna, vår "lillebror" eller kanske lillasyster, nä bror låter bättre i mina öron så det får det bli.



Våra båtar är fina, riktigt fina faktiskt. Men också riktigt små, i sammanhanget alltså.
En dag hoppas jag få boarda en riktig supertanker, om så bara för en dag eller kanske en resa om jag nu ändå skall sitta här och drömma.
Amazonas, suez, persiskaviken, indiska oceanen, atlanten och så korsa ekvatorn givetvis. Man vill ju bli döpt såklart.

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: