lördag 29 oktober 2011

Nytt försök

Nätet ombord är ganska slött, så mina inlägg har inte kunnat laddas upp.
Nu provar jag igen, kanske kanske.
Vi har varit i Amsterdam, och därifrån till Stanlow som ligger innanför Liverpool i UK. Där fick jag proviant, tack och lov. Nu behöver jag inte trolla längre, och det är jag glad för efter som det är jag inge bra på...
Men det här med att beställa varor utomlands kan vara lite marigt.
Dom har ju inte samma som oss där hemma.
Som tillexempel pärlsocker. Jag hittade det i ordlistan och beställde 1kg.
Kolla vad jag fick...

Här skulle det vara en bild på Candy socker :/

Samma men vit choklad, fick vit marzipan. Vad skall jag med det till? Kom gärna med tips.
Det kan bli dyrt när man får varor man inte har nån användning för. Jag kan ju inte lämna tillbaks det.
Nåväl, jag fick en del som stämde också.

Från Stanlow går vi nu fullastade till Petit Couronne i Frankrike.
Vi är strax framme vi ankarplatsen, skall inte in förän tidigast måndag sas det vid middagen.

Jag fixar och ordnar i min byssa.
Det var en hel del som var eftersatt, milt talat.
Men du börjar jag få i ordning och känna kärlek för min arbetsplats.

Bilder funkar inte lägga in, men kanske ni kan läsa vad jag skrivet.
Jag har så mycket att visa, men utan bilder så blir det inte det samma.
Provar imorgon igen.

Solong.

Inga kommentarer: