onsdag 19 oktober 2011

Påmönstring i Grangemouth

Då var jag här.
Idag klev jag ombord på en 16000-tonnare igen. Grå är hon också men något äldre än min första lady.
Jag flög från gbg imorse via ams och vidare till Edinburg där agenten så snällt hämtade upp mig. Efter en halv timma i bilen så fick jag syn på henne. Liggandes där och spegla sig i det blanka vattnet.
Jo, detta kommer att bli bra.
Ganska rörigt i mitt huvud just nu men efter några dagar ner i byssan kommer jag ha koll.
Strukturera upp det som jag vill ha det.
Jag serverade den chili con carnen som min avlösare hade lagat och åt min killarna. Dukade av torkade av och diskade.
Hittade också ärtor och efter några röjande i frusen så hittade jag en bit rimmad bog också, så det blir soppa imorgon.

Jag har en jättfin hytt.
Stor med soffa, fåtölj, bord och skrivbord. Samt ett stort fönster, nästan att jag bill kalla det panoramafönster.


Nu planerat vad jag skall ha för mat under helgen invigt duschen och vill bara sova.
Men klockan är ju bara kvart i sju, det går ju inte.
Eller? Imorgon ringer klockan fem och sen är det full fart som gäller.
Nytt jobb tar på krafterna.

- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

wow...
avundas dig som får vara på havet!
jag lever på minnen från The Tall Ships Races vi hade här i somras. Sluthamn och en oförglömlig upplevelse!

Kjellson sa...

Låter fantastiskt.