tisdag 22 september 2009

Tees River

Jaha, då var hummerfisket igång.
Hörde att det var 21m/sek på Väderöarna imorse.
Svårt att hålla sig hemma första dagen, men desto roligare imorgon.
Vi ligger i Brofjorden och lastar för Tees i England.
Så nära men ändå för långt borta.
Ser att det ligger tinnor längst berget här. Känner suget.

Jag har till och med känt mig lite låg idag, kanske är det för att jag hellre skulle vara hemma och fiska.
Men det finns en annan anledning också, inget allvarligt men det är mycket förändringar på gång i företaget och man vet inte från dag till annan vad som händer.
Igår fick jag veta att jag skall få en ny avlösare.
Varför? Kommer jag också omplaceras?
Det behöver inte vara negativs såklart men innan man vet så blir det lite oro.
Jag har börjat kolla upp jobb på andra båtar, men det känns trögt.
Jag är liksom inte där själv ännu.
Men tror jag skall skaffa mig ett US Crew Visa när jag kommer hem, alltid en början.
Då blir det en tur till huvudstaden.

Idag har vi haft besök av en sköterska som drogtestat oss och tagit prov på om vi har bensen i oss. Är tydligen inte helt riskfritt att jobba på tankbåt.
Vi har också besök av en kille som gör bullermätingar ombord. Han mätte i byssan idag och det var högt men ok. Jag tackar för att slippa hörselskydd även i fortsättningen :)

Maten idag har bestått av fiskgratäng och potatismos till lunch och revbenssjäll till middag.

Nu skall vi lämna kaj om knappt en timma och då skall jag stå på deck och studera!

So long!

Inga kommentarer: