tisdag 1 september 2009

Snabb tork idag.

Idag har vi haft sol och varmt här i Fjällbacka.
På eftermiddagen tog jag och Sylvia en tur på sjön.
Pappa sa att det blåser ute på men vi valde att åka ändå.
Det räckte att vi kom till Gudmund så började det skvätta ordentligt.
Jag styrde upp mot vinden så gott det gick men vi skulle ju inte till Hamburgsund...
Girade vid Stora Eneskär och det gick ganska bra.
Men när vi kom ut mellan Bringbärsholmen och Hjärterö så kom sjöarna över oss. Jag sa åt S att gå in i ruffen medan jag drog på mig huvan och snörde åt ordentligt.
Med genomblöta jeans och salt i hela ansiktet angjorde bryggan strax utanför "Helges brygga" på Dyngö, vid en gammal kran.

På egen risk!




Kaffe smakar aldrig bättre än så här!


Vi diskuterade om vi skulle gå andra vägen hem... men beslutade att vi är ju redan så blöta så vi tar samma som ut.
Hemresan blev mycket bättre. Ett jäkla gung men endast några sjöar sköljde över båten. Vinden var så varm så att när jag kom iland så var byxorna torra igen.
Mötte Ingemar nere i hamnen, han sa att det blåste 15m/sek och 19 i byarna.
Inte undra på att vid blev blöta!

Det börjar vankas jobb för mig nu så jag suger verkligen åt mig godbitar nu.
Att åka ut till Dyngö och fika är bland det bästa jag vet.

Inga kommentarer: