måndag 6 juni 2011

Hur tänker Coop?

Grattis Sverige!
Sverige, västkusten och Fjällbacka.
Tre kära ställen för många av oss.
Följden blir att huspriserna blir höga.
Att ha ett eget ställe vid vattnet är en dröm för många men få får uppleva den.
Men det är ju så det blir och det är livets regler.
Pengar behövs när saker är eftertraktade.
Men när jag skulle köpa nötfärs på Coop idag, i Fjällbacka, så blev jag minst sagt upprörd.
Gissa vad den kostade?
97:-/kg
Nittiosju j-vla kronor!
På Konsum i Fjällbacka.
Det är då man som trogen Fjällbackabo och mån om att samhället skall leva året runt börjar tvivla.
Ursäkta svordomen men jag måste förstärka orden så min rätta känsla kommer fram.
Joo, jag köpte den och gjorde min moussaka. Men mitt stödhandlande i Fjällbackas åretrunt butiker fick sig en rejäl törn.
Tyvärr.

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Annars har konsum i Fjb varit betydligt billigare än konsum i min förort. Jag har blivit förvånad varje sommar.
Nu var det ett par år sedan jag handlade där så det kan ju ha ändrat sig.