måndag 27 april 2009

Ett mulet England

Nu har vi piloten ombord, han skall lotsa oss i ca. 6 timmar in till kaj.
Alltså inne nån gång efter lunch.
Idag skall vi ha vetting ombord. Det är en revision på alla regler och bestämmelser bolagen ställer på oss som oljefartyg.
Jag jämför det med våra internrevisioner vi gjorde på mitt gamla jobb, allt skall kollas, in i minsta detalj. Men detta är en extern, det kunden som gör dessa.
Allt är i sin ordning, såklart!
Ikväll skall jag ta med mig cykeln och hoppa iland.
Känna lite Engelsk mark under mina fötter igen.
Jag måste säga att det känns otroligt bra att vara ombord denna gång.
Dagarna flyger iväg och känns lätta och ljusa, men så är det vår också!

Till sanningen hör också, jag hade med mig två par mitsar ombord och har fått träningskompisar!
Vi kör stenhårt två kvällar av tre. Oftast så är vi tre, men vi har varit upp till fem en gång. Bra! Sååå kul!
Den andra sanningen är att vi har en elev ombord, en TJEJ! Äntligen en tjej att snacka med! Och en tjej som gillar att boxas, ännu bättre!

Inga kommentarer: