måndag 27 april 2009

Scotlands stenhus

Nu har jag kommit på att om man lägger rumpan på spikmattan så händer det någonting, frågan är bra vad?
En av mina Fb-vänner försökte sitta på mattan och hon beskrev det som näst omöjligt.
Vad, tänkte jag, spikmatta rumpan? Testa.
Men jag lade mig med mattan under min bakdel. AJ!
Vad har men för nåt i rumpan som kan göra å fruktansvärt ont?
Det sticker som tusen nålar.
Jag kunde bara ligga kanske 10 sek. sen stod jag inte ut!
Hmm, nu är jag inne på tredje dagen och kan ligga, utan sjal, i ca. 3-4 minuter. Målet är 20-30 min. I hopp att den skall kinska i storlek…
När jag läser reklamen (i min favorittidning, PS!)
för SHAKTI ”Den indiska spikmattan” så är det faktiskt en bild på en man som sitter på den, med benen i kors!

Hur är det att stå på mattan? Det får bli nästa utmaning.

Clydebank, Glasgow. På puben träffade jag en man som när jag sa att jag var från Sverige berättade att han varit i Norge en gång.
-Där hade dom hus av trä!
-Som i Sverige sa jag.
-Men varför, dom brinner ju upp?
Under min promenix plåtade jag några fasader, inga av trä…



Sten var man än ser.





Här är vi på väg ut ur kanalen.


Inga kommentarer: