lördag 2 maj 2009

Amerikanska bilar och rockmusik...

Idag fick jag också smaka lite av sommarvärmen.
Efter lunch så gick jag iland. Vi ligger 15 minuters gångväg till city, eller mittencity, downtown asså. Gågatan.
Massa uteserveringar, fulla med människor. Härligt!
Det var nåt jippo i stan med gamla bilar och mcs uppställda överallt.
Denna Ford var hur häftig som helst!




Vår motorman poserar.


Fredericia är en mycket fin stad. Jag har inte läst på historian men där kryllar det av kanoner.
Jag var bara tvungen att provåka en!


Syrénerna var i full knopp och magnolaian blommade för fullt.


Tillslut hittade vi en perfekt uteservering, "den 7 himlen" hette den.
Häääärligt!
Jag hann med en cola innan jag var tvungen att gå tillbaka.
Jag skulle "hem" och baka Naan-bröd.

Chicken tikka masala med raita och naanbröd var middagen ombord idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den översta bilen tror jag är en Cheva-47 våran morfar Simon i Hjälpesten hade en sådan.
Uncle Bengt