onsdag 20 maj 2009

Magväskan - fånigaste klädesplagget


Artikel från aftonbladet.se

Magväskan - fånigaste klädesplagget
Nu är det bevisat
Äger du en magväska? Då har du antingen humor eller noll koll. Det fastslår en ny undersökning gjord av Tv-kanalen Comedy Central.

Comedy Central låter genom en så kallad "Skrattometer" 1 500 svenskar svara på vad som får dem att skratta. Genom undersökningen har man kartlagt svenskarnas skratt- och humorvanor och det visar sig att tre av tio tycker att magväskan är det klart löjligaste plagget.

Både tjejer och killar ratar
27 procent av svenskarna svarar att det är magväskan som är det fånigaste klädesplagget. Svaren skiljer sig inte mellan tjejer och killar och inte heller över åldersgränserna.

Även över länsgränserna är svenskarna överens, undantaget är Örebro där kilten hamnar på delad första plats med magväskan.

Magväskan känns dock som den perfekt turistväskan och även om den har dåligt rykte så är det inte ovanligt att se den både på catwalks och på coola stilförebilder. Allt handlar till slut om hur man bär upp denna omtvistade accessoar.

Vad tycker du om magväskan? Och kan ett plagg vara fånigt? Diskutera i artikelkommentarerna.

Nina Johansson

Svenskarnas fånigaste plagg:
Magväska: 27 procent
Axelvaddar: 17 procent
Kilt: 11 procent
Utsvängda byxor: 7 procent
Fluga: 7 procent
Benvärmare: 7 procent
Cat suit: 5 procent
Bred slips: 3 procent
Manchesterbyxor: 3 procent
Sandaler: 2 procent
Annat: 12 procent

Skrattometern genomfördes av undersökningsföretaget Norstat under mars månad.

Till magväskans försvar.
Jag äger en magväska och tycker den är jättepraktisk. Använder den alltid på mina resor. Om det är snyggt eller inte lägger jag ingen värdering i eftersom den är mycket praktisk. Och det är oftast praktiken som vinner hos mig.
Jag har ägt magväska så länge jag kommer ihåg, men min senaste köpte jag på Thailandsresan ifjol. Perfekt när man är ute och paddlar, moppar eller skall gå till stranden. Man har sina viktiga prylar där, lätt att komma åt och båda händerna fria!

Tummen upp för magväska! Jag bjuder på det skrattet!
...och kilt är ju döhäftigt, såg en kille i kilt senast förra månaden i Glasgow.
Benvärmare använder jag, manchesterbyxor köpte jag i vintras...
Jag måste vara jätterolig!

Inga kommentarer: