tisdag 27 oktober 2009

Hummer till salu

En underbart dag på havet.
Sjön låg som en spegel när vi åkte ut vi åtta imorse.
Fantastiskt vackert.



Vatten tempraturen har gått ner, nu ligger den på 9 grader.
Hummerna känner av det och rör sig dåligt.
Det märktes tydligt idag, inget i tinnorna, knappt krabba.
Agnet var orört. Efter de första 10 tinnorna hade vi inte sett den, men sen ramlade dom på.
Ett reaplan gick nästan till anfall ute vid vrakholmen.
Han hade siktat in sig på oss och körde mot oss, vek undan ganska nära och då kom ljudet!
Wow, nära alltså. Jag tänker alltid på PG som "vinkade" åt oss med sina viggenplan på somrarna förr. Våran simskolefrökens kille. Jag tror varje gång jag ser ett sånt plan att det är han.
Men så har vi ju David, Fjällbackas egna stridspilot, kanske var det han som var ute och övade!



Nu har vi hummer i sumpen igen.
Är det nån som vill köpa så går det bra.
Pris vet jag inte riktigt, men runt 300:-/kg nånstans tror jag det ligger på.
Kollar upp om det blir aktuellt.
Fångsten idag blev sex stycken.


Maila om ni är intresserade!
yekstrom@hotmail.com

Det var tungt att dra idag. Jag går på diet och stoppar i mig minimalt med energi och lever på som vanligt. Det går bra, jag känner mig pigg och rasar i vikt. Men igår var det min åttonde dag och jag var på bodypump. Det var mycket tungt och det kändes även i mina armar idag när tinorna skulle upp...
Det sista orkade jag knappt bryta av klorna på krabbetaskerna, kraften var helt slut.
Nu skall det vilas med te, bok och soffa.

Inga kommentarer: