torsdag 29 oktober 2009

Jägarna 2

Nu när jag är så uppe i filmvärlden...

Klipp från Aftonbladets nätupplaga blandat med mina ord.

Nu är det klart för ”Jägarna 2”
En av Sveriges största filmsuccéer får en uppföljare.
767 567 människor såg ”Jägarna” när den gick på bio 1996.



Kriminalassistent Erik Bäckström (Rolf Lassgård) har avslöjat att hans bror Leif (Lennart Jähkel) är skyldig till mord på deras halvbror Ove (Tomas Norström). Erik ger Leif, som även varit ledare för en grupp tjuvjägare, valet att överlämna sig till polisen. Leif begår då självmord genom att spränga deras föräldrahem i luften.

- Jag tycker spontant illa om uppföljare och vi har hela tiden resonerat att det här mästerverket ska få vila i frid. Men nu har vi kommit på en så bra idé, som är så pass nyskapande att vi bara måste utveckla projektet, säger Peter Possne, manusförfattare för Jägarna.
- Handlingen utspelar sig 10-15 år efter den första filmen. Vi kommer att få följa flera av karaktärerna och se vad det blev av dem, avslöjar han.
Vilka karaktärer rör det sig om?
- Det är inte klart. Vi har inte pratat med några skådespelare än, men det blir ju inte Lennart Jähkel eftersom han dog i slutet av första filmen, säger Kjell Sundvall.

Rolf Lassgård, som spelade kriminalassistent Erik Bäckström i ettan, är positiv till en uppföljare.
- Jag kände inte till att det var på gång, men det låter spännande, säger han.
Kan du tänka dig att ställa upp?
- Ja, men först vill jag veta vilken infallsvinkel filmen får. Jag hoppas de skriver något bra, säger han.

Kjell Sundvall kommer återigen att stå för regin.
I like!!!

Han har nårga svenska klassiker, Tomten är far till alla barn,
Vi hade iallafall tur med vädret
och några Beckfilmer samt
Hotet och C/O Segemyhr.
Grabben i graven brevid blev en succé, men jag stängde av efter halva fimen, den var verkligen inte i min smak...

Inga kommentarer: