torsdag 15 maj 2008

Ansiktsmålning

Jag efterlyser någon/några som kan ansiktsmåla!
Vi skall ha en tillställning där jag vill att barn och även kanske vuxna kan få ett spindelnät på kinden eller några blommor runt ögonen.
Givetvis för betalning.
Kan du?
Eller känner ni någon som kan vara intresserad, hör av er till mig!
yekstrom@hotmail.com

Jag tycker själv sånt här oerhört kul.
Jag sminkade svenska flaggor på nästa varenda kind i hela bussen påväg ner till Ullevi för några årsedan. Det uppstod en otrolig stämmning :)
Jag kollade snabbt nu på nätet efter litteratur men fann inte någon.
Jag behöver tips!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag målar lite, men till vad? Alltså vad är det ni skall göra? Kolla på bibliotek, där brukar det finnas massa böcker och tips om ansiktsmålning. Skolan har säkert också böcker du kan låna.

Anonym sa...

Hejsan!
Jag hoppas det ordnade sig för dig med måleriet. Det finns en del bra böcker, en dvd samt hemsidor (t ex Snazaroo.com) med tips. Bästa rådet i framtiden, om du vill måla själv, är att köpa bra färger- Grimas, Kryolan eller Snazaroo är bra märken. Köp vattensmink, några svampar, några bra penslar (t ex panduro hobbys set för ansiktsmålning eller typ mårdhår) samt våtservetter(babywipes). Lycka till!
Kolla in min blogg för mer info