måndag 12 maj 2008

Bilder, varsigod!

Nu är båten klar för sjösättning, imorgon skall det ske.
Jag har en det jobb kvar som jag skall fixa när båten kommer i.
Skall bli spännande att provköra nya motorn!
Jag har vrålont i halsen så jag måste ta det vackert.
Legat och sovit större delen av dagen idag.
Dricker grönt te med färsk ingfära och en skiva citron i hopp om att det skall hjälp mig att tillfriskna fortare.

Här är lite bilder från senaste veckan.
Våren är verkligen här.
Vädret kunde inte vara bättre.


Strandpilten blommar!


Utsikt söder ut från Getryggen.
Hade en härlig eftermiddag där förra veckan.


Havet låg som en spegel ikväll, jag tror denna plats är den vackraste på jorden!



Simon hjälper sjuka mamma att vaxa båten. Tack älskling!


Stranden full med snäckskal.

Pappa i nystädat garage.
Jag är lite avundsjuk på det här rummet...


Gamla Evas blir som nytt, det händer en del i samhället nu.

Bilden tagen idag.


Utsikt från Valö mot Köttö.



Tant Vit, tant Grön och tant Röd poserar framför solnedgången.


Majnycklarna blommar på Valö, taget i förra veckan.

Blunda och försök att minnas doften.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder som vanligt...Jag känner doften och längtar hem...
Kram

Anonym sa...

Det är vdigt fina motiv. Vad använder du för kamera?

Onna sa...

Tack.
Min tfn Ericsson K810i eller någon av mina kamrer, fujifinepix 5500 här. Önskar mig en systemkamera, det får nog bli nästa present till mig själv.

Anonym sa...

Ja, du bör definitivt titta på en systemkamera exvis, Canon EOS-serie. Du kommer upptäcka helt nya möjligheter och metoder att fotografera. Det kostar förstås en hel del pengar, men man får se det som en investering i sin hobby.