lördag 1 november 2008

Rock´n roll

Herregud!
Vi fick lots vid 20-tiden igår kväll och vid 21 släckte jag redan lampan för att sova.
Då hade det börjat att rulla en del...
Men när jag vaknade kl. 23 rörde sig ALLT i min hytt, allt!
Jag låg och lyssnade en stund, men förstod att jag måste gå upp och flytta på saker.
När jag rest mig ur kojen så kunde jag inte stå.
Det var som att golvet, väggarna och taket rörde sig helt okontrollerat.
Jag tog mig ut i "tv-rummet" där flög jag omkring.
Först på dörren, sen i luften på skrivbordet.
Jag fick slänga mig ner på golvet och försöka fånga prylarna som for omkring.
Allt rörde sig!
Datorn med alla tillbehör, böcker, tv-kontroller, pennor, skor, smink, sladdar...
Sen fick jag rulla in det i mattan.
När jag kom i säng igen så var jag helt anfådd. Byssan? Nej, jag klarar inte att ta mig ner dit och det är väl fara för livet där nere.
Jag somnade om ganska omgående. Men jag hann att tänka på en av våra styrmän som jobbar 8-12, han var på bryggan vid denna tiden...
och han blir sååå sjösjuk.

När jag vaknade imorse var allt i ett kaos.
Men havet var lugnt.
Inget hade gått sönder hos mig, men i andra hytter hade det hänt saker...
En kille hade ramlat och tuppat av, men har varit på benen idag igen.
I byssan hade en hel del porslin gått i krasch.
Konservburkar hade krossats, det var en sörja att ta hand om i förrådet :/
Men vakterna hade tagit det värsta under natten.
I tvättstugan hade skåpen öppnats och alla flaskor med medel åkt ut på golvet, alla sängkläder, handukar låg i en röra på golvet!
Herregud!
Jag kan bara säga att jag är glad att det inte var under dagtid!
Herregud!
Vi hade ändå surrat, sällt undan och säkrat det vi kunde!

Så här fint var det imorse klockan 7.

Inga kommentarer: