måndag 24 november 2008

Simon snart på Guadalupe

Klockan sju imorse lyfte planet mot Paris.
Han landar nångång efter midnatt på en liten ö i Västindien.
Simons äventyr har startat!
Jag är såååå glad för hans skull.

Guadalupe

Lite julkänslor har infunnit sig här hos mig.
Jag har städat hela dagen, lagt på julduken, satt ljusstakarna i fönstret, hängt upp hjärtat på dörren, köpt glögg och pepparkakor.
Ätit tomtegröt till kvällsmat, med massor av kanel, gudagott!
Jag uppe på vinden och brötade, hittade min fina julstjärna, men den var broken :(
Men har kikat in genom Tångs fönster och dom har många fina! Skall dit på lördag och titta efter ny.

Hamnade framför burken ikväll. Tittade på "Kocken".
Även om Kjell Bergqvist gör ett bra jobb är filmen inte i mitt tycke.
Jag gillar inte elakheter, kränkningar och lögner. Istort sett det det enda som filmen innehåller. Usch!

Inga kommentarer: