tisdag 24 februari 2009

Changeling

Jag är helt färdig efter att ha sett filmen Changeling och Angelinas megastora läppar.
Hallå, det ser ju helt galet ut.
En sån vacker kvinna göra på det viset, jag fattar inget.
Filmen. Storyn är fruktansvärt hemsk och sann.
Mången tår trillade ner för min kind. Huvudvärken ett faktum.
Jag känner mycket starkt med dom inlåsta kvinnorna.
Dom orättvist behandlade som kämpar för sin rätt, för den sanna sanningen.
Men makten betämmer vad som är rätt och inte.
Jag kommer aldrig sluta stå upp för min sanning, precis som dom gjorde.
Att världen kan vara så grym.


Men huvudrollsinnehavaren var mycket blek i sin roll.
Hon utstrålade ingenting. Ingen sorg, ingen glädje. Tyvärr borde hon bytas ut innan filmen gick i tryck.
Pojken som hittades på farmen fick mig att gråta högt. Han gjorde en mycket bra insats.
Med en ny mamma så hade filmen blivit mer än godkänd, men nu, nja, godkänd och inte mer.
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Åhhhh jag tycker den va jättebra. Det är en fruktansvärd historia, svårt att ta till mig den som sann.

Kramis

Anonym sa...

Jag tyckte ocksa den var otroligt bra och aven Angelina, tyckte faktiskt att hennes lappar sag mindre ut an vanligt i filmen.
Men man madde val inte sa bra efterat, jag kande mig tom pa nagot satt och kunde inte riktigt utryck mig i ord om den hemska sanna historia.