onsdag 25 februari 2009

Rodeo Drive

Tillbaks till min USA-resa.
Jag besökte för första gången den världskända gatan i Beverly Hill,
Rodeo Dr.
Här finns de mest exklusiva affärerna med dom mest outstandig expediterna!
Tjejerna är så långbenta att man får titta en gång extra om det verkligen är sant. Deras långa ögonfransar, långa hår och långa naglar är verkligen så äkta amerikanskt som det bara kan vara!

Här poserar jag framför den välkända fontanen som ligger mitt emot The Regent Beverly Wilshire Hotel.
Hotellet som Edward Lewis bodde på i filmen "Pretty Women".


Rodeo Drive.


Vi stötte givetvis på Gregg Donovan, anställd av The county att lotas oss turister i kvarteret, även känd från Crookodile Dundee.


Vi åt lunch på hotellet ovan, jag fick en päronsallad (med rökta päron) som var bland det godaste jag ätit!


Det var kul att ha sett det, men jag kommer inte åka dit igen. Ett sånt här ställe ger mig faktiskt inte speciellt mycket, jo det skulle vara smakupplevelsen på salladen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan nästan tro att det är en vy uppbyggd för en film. kul säkert att varit där men ger kanske inte så mycket..

Anonym sa...

På Källvägen i Karlshamn kan du möta Bengt Andersson från filmen Spain on the road.