måndag 28 december 2009

Broddarna på!

Idag skulle jag och dom här två flickorna


Emmy & Mia ta en promenad.
Men vilket väglag!
Snö som töade igår och fyst på under natten.
Isgata.
Om man skulle ha nån chans överhuvudtaget att stå på benen så var det microsteg som gällde.
Mia som är gravid i sjunde månaden fick vi turas om att stötta henne under armen.
Men på Järnboden fanns räddningen.
Broddar.

Men dom på kan man nästan gå helt obehindrat på ren is. Vilken uppfinning!
Gummisnoddar man trär över dojjjan och ett taggigt metallstycke placeras under trampdynan.



Nu ikväll när jag skulle gå till affären så hittade jag mina nya fina leopardvantar och min leopardmössa i skåpet.
Klart man måste ha mössa i denna kylan, men så när jag skall kliva i mina kängor så ser jag mina broddar...
Hahaha, leopadmönstrade kläder och isbroddar på fötterna!
Jaa, det får gärna vara ett ålderstecken att man slutar att bry sig.
Jag tycker det är ganska skönt.
Nu kunde jag vara både fin och praktisk.

Men så undrar jag en sak.
På Konsum mötte jag Mallan som är 17 år, hon hade leopadleggins och foppatofflor!
Vilket är värst???

Foppatofflor borde förbjudas!

Inga kommentarer: