söndag 27 december 2009

Två timmar Sthlm-city

Nu är jag hemma och har jullov!
Underbart skönt.
Jag tog tåget hem måndagen innan jul.
Febern gick ner på söndagen och på måndag hade jag min vanliga 36,7 temp.
Toabesöken hade också stabiliserat sig så hemresan var möjlig.
Tog en bil ner till Centralstationen där jag låste in min alltid sjukt stora packning.

Jag kan ju tillägga att dagen före julafton fick jag provsvaren, Salmonella provet visade positivt.
Jippie...
En kocks mardröm.
Men ingen annan är smittat ombord, tack och lov.


Sneddade bara snabbt över några gator så jag kom in på Drottninggatan, jag hade ett par timmar på mig att fixa resten av julklapparna.
Och det gick hur lätt spom helst.
Till Simon köpte jag ett par jättesnygga byxor, marinblå och en skjorta till det.
På Hallbergs hittade jag ett armband som passade perfekt till lillasyster, ett par JL vantar till Alexander och på väg till stationen Forrex till Rasse.
Jag hade handlat en del klappar innan jag stack på jobb och nu när jag summerade så kändes det väldigt bra. Jag hade hittat bra saker till alla, saker som jag tyckte om och som jag kände var fullträffar hos den som skulle få klappen.



Rasmus fick också en Wilmaguide på Thailands öar. Jag och min lillpojk har planerat att åka runt några veckor i mitt paradis.

Härlig att gå på Stockholms gator igen. Det var ett tag sen...
Jag hann med en lite måltid också, en mycket efterlängtat Sushi



Gudagott!

Inga kommentarer: