onsdag 2 december 2009

Torsk på paj

Syndat!
Varför skulle jag baka den där jäkla pajen?
När jag vet att det är VÄRLDENS godaste?
Höll mig, tog ingen. Avstod under hela middagen.
Men sen när alla hade gått och jag började plocka av,
då kom den stora tallriken fram. Och den stora matskeden.
Skopade upp en bra bit med paj och fyllde på med vaniljaglass.
Sen svalde jag nog hela portionen i en mun,
eller jag minns inte riktigt för det gick så fort att jag inte hann tänka.
Vad har man för problem egentligen?
Ät och njut eller låt bli och nöj dig med det.
Jag blir sååå trött på mig själv.
Nu sitter jag här med en övermätt mage och funderar på om jag är som jag skall eller?

Jag har varit riktigt duktig med min cambridge-kur. Gått ner kanske 12-14kg.
Vågen här stämmer inte med den hemma så jag har tappat kollen.
Men sen jag kom ombord så har jag minskat 2kg.
Tanken vara att jag skulle väga mig imorgon men väntar nog tills vi är vid kaj i Västervik om några dagar.
Nu blir det straffdiet fram till dess.

Nåt kul också!
2nd engineer har lagat min adventsljustake, så nu lyser det sju ljus i min ventil.
Mysigt.
Skulle leta upp en advetsbild på google nu, och vad hittade jag?
En bild på mig när jag rattar Ericsson-båten, Volvo Ocean Race.
Med mitt bloggade finns jag visst på alla möjliga sökningar...


Hittade ingen fin ljustake men en rolig bild på mig och Mia.
Tagen i juni 2009.
Nu startar vi upp maskinerna för att lämna Gbg och gå till Brofjorden.

1 kommentar:

Johanna sa...

Riktigt imponerande! Ni är så starka som klarar det så bra som ni faktiskt gör! Fokusera på de tillfällen då "du klarar det" Dessa tillfällen är säkert fler än då du "syndar"