måndag 28 december 2009

Nya Själsord

När jag satt på Stockholm Central så läste jag Metro, gratistidningen som delas ut i städerna.
Där hittade jag en lista på 00-talet själsliga nyord:
Detox
Spa
Poweryoga
Bikramyoga
Coach
Självhjälp
Självkänsla
Mindfulness
NLP
KBT
GI
Atkins
Medelhavsdieten
Stenålderskost
Gojibär
Antioxidanter
Härskarteknik
Självhypnos
Spikmatta

Jag måste säger att det var underhållande läsning.
Jag har testat eller använder fortfarande de flesta av dess ord.
Har skrivit om en hel del av dem här på Onnasidan.
Dock inte Stenålderskost, Härskarteknik, Medelhavsdieten, NLP vet jag inte vad det är och bikramyoga har jag missat. Annars är jag mycket bekant med dom andra.



En coach skulle jag verkligen vilja ha, eller en mentor.
Nån, kanske lite äldre, gärna kvinna, opartisk givetvis, som kunde vägleda mig ibland, när jag gått vilse eller kommit på villovägar :)

Detox är kanon! Har detoxat flera gånger, men det vet ni som följer mig här.

Självkänsla nu! Är en bok jag läst ur många gånger, dock är min självkänsla inte alltid den bästa. Men det är ju bara att jobba vidare.

Spikmattan, min kompis!

Inga kommentarer: