måndag 7 december 2009

Västervik

Nu ligger vi ankrade utanför Göteborg i väntan på att få komma in och hämta lite last. Vi kommer från Västervik, en stad som låter oerhört mysig på namnet.
Jag tänkte gå iland och kolla in lite men tyvärr passade inte tiderna för mig denna gång.
Detta var vad jag fick se av mysiga Västervik.




Ikväll vid 19 skall vi gå in till Skarvikshamnen igen.
Här har dom fina armar och stora stötfångare, det gillas av mig.
Dessa bilder tog jag sist vi var här, förra veckan.


Men ger kajen snart vika? Dom där (är det gamla ölfat?) som ser ut att hålla uppe alltihop ser oroligt sneda ut... Och nån fattas...


Dom förtöjningar som vi inte kan kasta iland hämtas av Båtsman!


Och körs iland.


Lite last här och sen Brofjorden för att få skippet fullastat.

Inga kommentarer: