måndag 12 april 2010

Delfiner & Los Olivos!

Igår gick vi genom Pentland Firth.
Norr om Skottland.
Helt underbart väder, här kan det rulla rejält annars...

Snön ligger kvar på topparna, men vi har jättevårigt ombord!


Jag gjorde kvällsmackor till killarna.
Jag har min skärbräda framför ventilen (eftersom det är där jag tillbringar mest tid).
När jag står där så ser jag delfiner hoppa på utsidan.
Jag går ut, och ställer mig i solen. Christer gör mig sällskap.
Vi står och pratar i mun på varandra.
-kolla där! -Och där! -Där!
Pekar hejvilt.
När man ser delfiner ler man, det gör en glad.
Styrman Karlsson, eller Klasse-stekare som jag brukar kalla honom, hade sett en val från bryggan, det gav nog också ett stort leende.

Min favoritmacka.
Jag kallar den för "Los Olivos" för det var där jag åt den för fösta gången.
Kallrökt lax, gräddfil och kapris.


Angör Brofjorden imorgonbitti.

Inga kommentarer: