lördag 10 april 2010

Dublin

Nu har vi lämnat Irland och Dublin.
Påväg mot Brofjorden för att lasta oss fulla igen.
Jag och Dean tog varsin cykel och trampade in till stan igår kväll.
Vi låg bara 10 minuter med cykel från city.
Det luktade vår och irländarna gick i kjolar och tunna sommarjackor.
Härligt!

Denna bron måste väl ändå heta "Svanbron" eller?
Det blev ett riktmärke, ett av dom få...


Dean i egen hög person, på Svanbron.


Fredag kväll och stan myllrade av människor.


Vi hittade snabbt, bara frågade efter "Temple Bar" och alla visste vart vi skulle.


Baren var stor, med många rum och mycket folk, band som spelade, fotboll på teveapparaterna och öl i glasen!
Joo, jag beställde in en Guinness och faktiskt en till!
Man tar la seden dit man kommer ;)

Dom bar inte så vackra öborna och klädseln var lite annorlunda.
Jag brukar sällan reagera på folks utseende, men i Dublin måste både frisörer och tandläkare vara mycket exklusivt att besöka.


Lite lattjoo på gatan, hahaha!


Jag gillade det lilla jag hann se av Dublin.
Åker gärna hit igen!
Dock skall jag inte cykla ensam (Dean och jag delade på oss) i hamnen och leta efter oljeterminalen, för den är det ingen som känner till.
Två timmar irrade jag omkring innan jag hittade min älskade båt.
Usch för hamnområden som man inte hittar i.

Ikväll har vi ätit pepparbiff till middag, lyx!

Inga kommentarer: