måndag 5 april 2010

På jobb igen!

Nu är vi åter i Brofjorden.
Jag flög till London på långfredagen och mönstrade på.
Satt på planet och ränkande att jag den senaste veckan varit i fem länder.

Nu är vi i Sverige igen, Brofjorden, Lysekil.
Nordsjön låg stilla och speglade sig i solen.
Härligt att vara här!
Varje gång jag kommer ombord efter en ledighet så känns det så jättebra.
Jag blir påmind om hur rätt det var att göra detta val.
Jag kan säga att jag älskar mitt jobb och jag menar det verkligen.
Att man längtar hem och är trött på det efter fem veckor ser jag som ett sundhetstecken, man måste ju ladda om batterierna ibland.

Här är Reijo och Christer, redo att förtöja.


Fick möte med Ligovsky Prospect, Monrovia (Liberia, Västafrika).
250 m X 44 m, 115000 t. Ganska stor alltså.


Nej, just det. Vi mötte den inte utan gick förbi den.
Hon låg och lastade på "storkajen".


Skåne-Per och jag.


Påsken har bestått av massa lax i olika former, kyckling, äggvarianter av diverse slag och igår trodde jag att jag skulle bjuda på lamm...
Men när jag stod och kryddade den så nuddade jag vekligheten ett ögonblick och kom på att lammsteken var VÄLDIGT stor. Som en nötstek... Shit, jag hade tagit upp fel ur frysen.
-Hahaha, det bidde inget lamm idag killar!
-Vad bidde det då då?
-Det bidde oxstek.

Nu skall jag ner och ro en stund, kanske ta en cykeltur på vår nya träningscykel också. Imorgon har nav.styrman lovat att vi skall slå på varandra, det ser jag fram emot!
Sen skall jag äntligen få tid att se på "The stoning of Soraya M"
En verklighetsskilldring från Irak.



Återkommer med recenssioner.

Inga kommentarer: