onsdag 21 januari 2009

Pelikaner, salar och delfiner

Har i Californien, strax norr om LA, ar det sommarvader.
Jag gar i klanning med bara axlar och tycker det ar varmt.
Idag har "vardparet" jobbat bada tva, sa vi har haft Hanna for oss sjalva nagra timmar.
Vi upptackte tradgarden en stund, plockade clementiner och limefrukter tills vi fick syn pa en ekorre i grannens trad.
Den var jattefin, stor som en katt och med lang yvig men platt svans.
Hanna satt blickstilla och iaktog.
Han for upp och ned i ett avakadotrad, kanske var det karnorna han kakade pa.
Det var jatteroligt bade for mig och Hanna att titta pa, men ratt som det var fick Hunter nys pa vad som forsigicks nere i vart horn av tradgarden.
Han kom i rykande fart, och ekorren smet hogt upp i tradet medan Hunter stod skallandes nedanfor.
Inte helt olik Pluto!

Igar var vi ute med baten.
Det var riktigt kanonvader och valdigt klart vilket det inte alltid ar har.
Man far inte lagga till vi oarna utan om man skall ga iland sa far man bli avslappt och ankra upp baten utanfor on. Vi hittade en fin plats mellan nagra oar dar vi ankrade. Vi kastade lite med spona och sedan at vi lunch dar.
Vi sag massa pelikaner och salar, det ar lika mycket pelikaner har som fiskmasar!
Det kom ocksa ett gang delfiner som simmade runt baten, hoppade och visade stolt upp sig.
Men fragan ar om jag lyckades fanga dem pa bild?
Varken kameran eller telefonen kan jag ladda ur bilderna fran, men nar minnet borjar bli fullt far jag lamna in kortet och fa bilderna pa skiva.
Det gor dom i nastan varenda affar har, konstigt att va inte har det hemma.
Det ar mycket av det praktiska jag gillar har i USA. Dom har bra losningar pa det mesta.
Och sa gillar jag det stora. Allt har ar nastan dubbelt sa stort an hemma.
I eftermiddag skall vi aka in till Ventura och titta i affarer. Dar ar det jattefint. Jag och Jeff var dar sist jag besokte dem.
Jetlagen sitter fortfarande i. Igar somnade jag kl. 18
Kvallen innan halv atta.
Aven att jag sovit middag bada dagarna. Solen gar ner har vid 17 och da blir det kolmorkt. Det finns inga gatljus sa da blir det att vara inne. Det ar lite trakigt for nar det svalnat lite sa hade jag vilja ta hundarna pa promenad.

Nu hor jag nagon som vaknat pa overvaningen...

So long

Inga kommentarer: