fredag 2 januari 2009

Nyårsafton 2008

Jag skulle aldrig kunna drömma om att jag skulle få en så här trevlig jul och nyår!
Befinna sig på jobb, på en båt, inga vänner, ensam tjej...
Men jag har haft det jättebra!
En av killarna har med sig singstar. Succén var given!
Efter vår hummerbuffé så röjde jag en stund i byssan, när jag kom in i officermässen såg det ut så här!


Jag fick micen och kände mig jättedum...
Valde "If I could turn back time"med Cher, trodde jag kunde den låten...
Usch, vad hemskt det lät och nästa inga poäng. Jag hann ju inte med att läsa textraden och sen då kolla tonläge. Nej, fy.
Men efter en stund var det min tur igen. Nine to five, Dolly. Gick inget vidare men kände att jag blev lite varmare i kläderna.
Nästa gång var det Wham, sen rullade det bara på.
Dido, Abba, Madonna, Candi Staton...
Utmanade H.

Trodde faktiskt inte att detta var hans grej, men jäklar han kämpade!
Impade klart! Han är styrman ombord och går 4-8, så vi äter alltid frukost ihop. Det är han som purrar mig varje morgon nu efter försovningen.
Vid det här lagen satt vi inte ner och sjöng, näe nu var det tävling!
Två och två stod vi framför teven och sjöng och dansade, alla var med (nästan).
Hur kul som helst!
Tolvslaget samlades vi uppe på bryggan, alla man.
Vi befann oss mellan skånes kust och Bornholm. Mycket fyrverk kunde vi skåda. Jag ropade Gott Nytt År på VHFen! Sen fick jag styra båten, eller gira till 271 grader.
Mäktigt att se hela båten från bryggan och hur sen svänger efter min manöver!

Gott Nytt År allihop!

Inga kommentarer: