lördag 31 januari 2009

Santa Barbara

Harom dagen var vi i en av varldens vackraste stader, jag lovar.
Santa Barbara.

Den ligger lite norr om har vi bor.
Man kor langst vattnet. Beacherna avloser varandra.
Surfarna ligger troget och vantar pa vagen.
Nagra delfiner leker en bit ut.
Soler star hogt och det ar alldeles klart vader.
Man ser Anacapa Island och Santa Cruz tydligt.
Nar vi parkerat gar vi pa strandpromenade mot piren.


Vi passerar en, hemma hade jag sagt skateboard-ramp, men har var det sa mycket mer. Ett inhagnat skate-omradet. Stort som en halv fotbollsplan, backar, hojder, kanter och en tjugotal killar som akte, ramlade, hoppade!
Vidare pa strand promenaden ser man manga olika typer av manniskor.
Det ar harligt att se hela varldens blandning! Alla halsar, ler och vissa tom. sager nagra vanliga ord.
Ute pa piren koper jag nagra vykort, jag vill formedla det jag upplever.

Ser gar vi in mot shoppingen.
Det ar sa rent och snyggt overallt. Alla byggnader ar i murbruk och malade i ljusgult, beige eller ljust skart.

Vi ater mexicanskt igen pa NATURAL CAFE denna gang. Jag gillar det verkligen.
Bestaller ocksa in varsin milkshakes, annanas/cocos, morot/kanel och blabar/vanilj. Morots-shaken blir favoriten.
Bilderna ar hamtade pa natet, eftersom mina stitter fast i kameran annu.
Vi ville inte slita oss fran denna ljuvliga stad sa klockan var mycket nar vi satt oss i bilen igen.
Och jag somnade pa vag hem...

Inga kommentarer: