tisdag 2 mars 2010

Blöta steg

Jag, Susanne och Fritjof tog en promenad ut på isen idag.
Vi var lite osäkra båda två.
Och det blev inte bättre när varje steg knakade och brakade under våra fötter.
Efter töandet i helgen så hade det bildats skare på snön och den höll inte alltid våra steg. Lite otäckt att trampa igenom när man inte vet hur djup den är och hur stark isen är under.
Mina fotspår var blöta och det kändes inte heller så bra.
När vi beslutade oss för att vända om sprang jag in till bryggan.



Solen stod högt och värmde för första gången iår. Härligt!


Nån som vet isläget i hamnen?
Hur långt vågar jag gå ut? Det skall ju bli jättefint väder hela veckan, så jag vill ta med mig matsäck och ta en riktig långpromenad. Men då måste jag ju veta att den håller.

Jag såg att ute på var havet öppet och hörde att Broström var påväg hit för att bryta upp.
Fiskarna vill väl komma igång och jobba igen, det kan man ju förstå.
Dags för vår!

1 kommentar:

nicco sa...

Underbara bilder som alltid! Var försiktig med vårisen!