tisdag 9 mars 2010

Precious

Livet kan vara tufft ibland och jag har frågat mig några gånger under livets gång om jag verkligen gjort mig förtjänt av allt detta.
Men det är en farlig fråga.
Bättre att vända tankesättet och fråga sig istället vad detta kan ge mig.
Vad jag kan lära mig av denna prövning och vad vill den säga mig?

Men vad Precious Jones tänker, förtjänar eller skall lära sig det kan man undra.
Det är nästan så att jag skäms över vilket bra liv jag fått när jag ser denna film.

Percious berör alla det kan jag lova.

Hon är sexton år, hon är fet, hon är svart, hon kan knappt skriva sitt namn. Dessutom är hon gravid – för andra gången. Pappan till barnet? Hennes egen far.



Gripande som få.
Du får dessutom se Mariah Carey och Lenny Kravitz i biroller.

Lägg dig till rätta och plocka fram näsdukarna, filmen är 110 minuter lång.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag har inte sett den, har den kommit på dvd redan?

Människor får sällan det som de förtjänar (varken gott eller ont), det är det som är livet tror jag (tack och lov, eller tyvärr:)

Kram åsa

Viking memory sa...

kollade på den ikväll. Gripande! välförtjänt oscar!
rekommenderar rullen stärkt!
finns på videotoppen.se och din närmsta dvd shop.