onsdag 10 mars 2010

Nya Zeeland

Skulle leta efter nån film att se ikväll, fastnade i mappen gamla foton...
Nya Zeeland 2004.
Var där i kombinerad jobb och semesterresa. Mars-april för sex årsedan.
Detta var min första semester med digitalkamera, tror ni jag fotade eller?!
Några hundra foton om dagen ungefär.

Auckland, taget från bilen!


Paihia, ganska norr ut på nordön och lite öster ut.
Ett litet semesterparadis. Här kom dom in efter en fisketur.
Jag simmade med delfiner för första gången här.


Jag fick inte gå så nära jag ville...
Men tog mig över till nästa sten också, dock bara med ena foten.


Joo, det hänger nån i flaggstången som ni borde känna igen.
Tauranga by night.


Kissepaus strax innan det svängs ner till Karekare beach.
Det är den stranden där filmen "Pianot" är inspelad.


Vad för jobb?


Det kan ni väl gissa nu...


Joo, rekalmfilm för Lambi.


Bilderna är som alltid klickbara.

2 kommentarer:

nicco sa...

Var du med i En Lambi reklamfilm??

Onna sa...

Jag var med och jobbade i den produktionen, bakom kameran :) Två filmer gjorde vi för Lambi.
Lammen var urgulliga.