fredag 19 mars 2010

Kokar kräfta

Satt nere på vårt nya café, Skafferiet, idag och kom helt plötsligt på hur jättesugen jag var på kräftor.
Jag har inte ätit kräftor på göralänge!
Ringde några samtal och vips så hade jag bokat tre kg.
Nu skall jag, mamma och syster gotta oss riktigt ikväll med färska nykokta räkor och kräftor.

När jag skulle hämta kräftorna hamnade jag mitt upp i ett mycket spännande projekt.
Ingemar, Kalle och Ove packar och levererar levande havskräftor till Venedig i Italien.

Dom håller till i en container nere i Källvik, kolla in här.






När jag kom hem så kunde jag inte låta bli att gå in och överraska Simon men att slänga en levande kräfta på hans nakna bröst där han låg i sängen.
Dags att stå upp kanske!

Men han var inte sen att komma ut i köket och leka lite med dem innan dom skulle hamna grytan.


Levande havskräftor.


Nu har jag kokat dom i tre minuter, låtit dom ryka av, skalat mig en och smakat.
Godis!

Kräfta, kräfta prydd med dill
och en liten sup där till...


Tillägg:
Simon ställde samma fråga som jag gjorde.
Vad säger djurskyddsföreningen om detta???
Inget, svarade Ingemar. Alla kontroller är gjorda och sättet att frakta djuren på är godkännt.

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Fy sjutton vad gott!