söndag 7 mars 2010

Fjällbacka Skistar 2010

Vilken dag!
Vilket väder!
Vilken tävling!

Broder Anders, Kalle G och jag.


Vi var kanske 20 startande.
Jag körde mot Micke Bååt i första hitet.
Han var så fin i sina knickers, knästrumpor och sina långfärdsskidor, hahaha.
Jag vann.
Sen hade jag Kalle i andra. Där vann jag på målfoto. Det tycker jag var schysst.
Då var det dags för lillebror Anders.
Men just när vi skulle starta så dök Hagelin upp, vi skulle köra tre. Hagge vann. Han slog alltså ut syskonen Ekström.
Hagge var i final.
Under pausen så kom det in så många protester så juryn valde att låta semifinalen gå om mellan mig och Jonas Hagelin.
Jag laddade verkligen, nu skall han få!
Jag gav allt men...
Jonas vann.

Mr Fjällbacka Möbler åkte på ett kompostlock...
Det gick sådär bra.


Mycket publik!


Örjan Torstensson som arrangerade tävling i sina fina skidoverall men neonfärgade detaljs. Helt rätt!


Publiken kunde sola sig mellan hiten, vilken dag!


Jonas och Thomas Hartung i final


Jonas Hagelin blev årets SKISTAR!


Två tappra skidåkare.


En riktigt lyckad tävling, även om jag inte vann...
Jag blev bästa dam (vi var två, Anna & Jag) och fick gå upp och hämta tredje priset!
Och så blev jag nämnd i Jonas tacktal, det kändes stort!

Grattis Jonas!

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack för att jag fick se bilder, återigen fick jag hemlängtan:)

Kram Åsa