fredag 19 februari 2010

Crewchanges

Det var en stor rackare som bogserades in idag.
Fyra bogserbåtar fick hjälpa den.
Det är inte så många svenska hamnar som kan ta in sådana här stora fartyg.
En riktig supertankers!
Kan inte se vad den heter men namnet består av två ord och det sista börjar på pro... tror jag. Hittar den inte på aisen heller.
Skulle gääärna vilja ombord och titta lite...


Och så här kan det gå till när besättningen skall bytas i dåligt väder.
Mastermännen skulle byta idag och vi ligger ankrade utanför Brofjorden.
När det blir så brukar vi använda oss av vår mobila båt.
Men idag fick lotsbåten sig ett extraknäck också.
Här kommer dom med våran lilla på släp...
Stackars killarna, det var -8 grader och jätteblåsigt.




Det var denna kran jag körde och denna båt jag lyfte upp och ner på övningen sist.


Hej Hej Alex!
Vid det här laget hade jag krypit tillbaks i min hytt, det var kallt ute.


Killarna är snabbt på plats och fixar.

1 kommentar:

Morbror Bengt sa...

Kollade på sjöfartsverket/lotsning,Tankern heter Ligovsky Prospect
Bengt